BMW je v poslední době pod palbou kritiky kvůli znepokojivě vysoké pohotovostní hmotnosti nové M5. To se však dalo očekávat vzhledem k tomu, že 550e xDrive také není zrovna lehký vůz. S větším osmiválcem namísto řadového šestiválce není šokující, že se supersedan přehoupl přes váhu na 2 435 kg. Severoamerická verze váží 5 390 kg. Abychom nezapomněli, G90 je také podstatně větší vůz než předchozí F90.
V rozhovoru pro CarBuzz na Festivalu rychlosti v Goodwoodu šéf BMW M vysvětlil, proč M5 nakonec váží tolik. Frank van Meel v podstatě tvrdí, že šlo o kompromis, protože plně elektrická varianta by byla ještě těžší. Zachovat osmiválec a zajistit, aby vůz splňoval přísnější emisní předpisy, bylo možné pouze s plug-in hybridním uspořádáním. Kromě toho PHEV umožňuje M5 vyhnout se obrovským daním, které se v některých zemích uplatňují na vozidla s vysokými emisemi.
„[Elektrická M5] potřebuje víc než jen baterie. Potřebujete celou architekturu, elektroniku, vysokonapěťový systém… Takže tohle bylo vlastně to nejlepší, co jsme teď mohli udělat.“
Starosta města M se domnívá, že cesta plug-in je „stále nejlepší, protože kombinuje klasické vlastnosti V8 se skutečným plug-in hybridním systémem“. Sedmá generace modelu M5 je vybavena lithium-iontovým akumulátorem s čistou kapacitou 18,6 kWh. To je dostatek šťávy pro elektrický dojezd 43 mil (69 km) v cyklu WLTP. Hodnocení EPA zatím nebylo zveřejněno, ale toto číslo se pravděpodobně sníží.
V předchozím rozhovoru pro magazín Top Gear Frank van Meel přiznal, že o plně elektrickém pohonu se uvažovalo již v rané fázi vývoje. Menší spalovací motory však nikoliv. Řadový šestiválec by příliš prodloužil přední část, zatímco čtyřválcový agregát by byl „šílený“ pro umístění do M5.
Pokud se podíváme do budoucna, do konce tohoto desetiletí se objeví plnohodnotný vůz M s čistě elektrickým pohonem. BMW již potvrdilo, že i3 podobný řadě 3 dostane M úpravu. Nebude se jmenovat iM3, ale víme, že přijde v roce 2027 nebo 2028 na platformě Neue Klasse.