Před několika týdny BMW všechny překvapilo, když paparazzi zachytili záhadný prototyp. Měl tvar elegantního kupé se zjevnými designovými prvky Neue Klasse. Ještě více zaujala kola, protože na nich nebyly vidět žádné brzdové třmeny. To vyvolalo spekulace o možném použití nábojových motorů v kolech.
Zatímco o tom se stále diskutuje, německá luxusní značka přichází s několika zajímavými a přímo souvisejícími novinkami. BMW Startup Garage, subjekt, který pomáhá novým podnikům v rozjezdu, spolupracuje se společností DeepDrive na zahájení silničních testů „revolučního elektromotoru“. Ten již byl vyhodnocen na zkušebním zařízení a brzy bude instalován do skutečného vozu, který bude testován na silnici. Ale co když se tak již stalo? Špionážní snímky tomu zřejmě nasvědčují.
Dvourotorová technologie DeepDrive v podstatě spojuje dva elektromotory do jedné jednotky. Nově vyvinutý stator pohání vnitřní i vnější rotory. Běžný elektromotor pohání buď vnitřní, nebo vnější rotor. Nové uspořádání zlepšuje balení, protože je lehčí a menší. Hardware má širší uplatnění, protože jej lze použít pro systém pohonu vnitřních kol.
Automobilka podporuje DeepDrive ve zdokonalování této technologie investicí 16,1 milionu dolarů prostřednictvím BMW i Ventures. Za zmínku stojí i další výhody, protože toto uspořádání je energeticky úspornější a méně nákladné na výrobu. Je také vysoce škálovatelná, protože je kompatibilní s širokou škálou modelů.
Podle Automotive News Europe se očekává, že výroba v malém měřítku bude zahájena v roce 2026. Rozsáhlá výroba je naprogramována na rok 2028 nebo 2029, kdy se podle projektu společnosti DeepDrive stane ziskovým podnikem. Spoluvýkonný ředitel Felix Poernbacher tvrdí, že nový hardware je přibližně o 20 % levnější než obvyklá kombinace elektromotor + převodovka. Částečně je to díky tenčím magnetům, které také ušetří zhruba 40 % hmotnosti. Podle vývojářů může motor v kolech umožnit elektromobilu ujet více než 500 mil (800 km) na jedno nabití.
BMW není jediným výrobcem OEM, který s DeepDrive spolupracuje, protože mnichovský startup uvádí, že spolupracuje s několika dalšími velkými jmény automobilového průmyslu, včetně společnosti Continental.